EU predlaže metodologiju za utvrđivanje koliko su proizvodi zeleni

Evropska komisija predložila je metodologiju kojom će kompanije meriti koliko su njihovi proizvodi “zeleni” i kakav je njihov uticaj na životnu sredinu i o tome obaveštavati potrošače.

U svetu, kako navodi Komisija, ima više od 400 ekoloških oznaka proizvoda, kao i 80 metodologija za utvrdjivanje da li je i koliko neki proizvod “zelen”.

Prema nedavnom istraživanju, gotovo polovina potrošača u Evropskoj uniji (48%) zbunjena je mnoštvom ekoloških informacija i različitih sertifikata proizvoda na tržištu, preneo je danas Euraktiv Srbija.

Trogodišnji period testiranja počeće nakon što Evropska komisija usvoji mišljenje a cilj je razvoj specifičnih pravila i odrednica za “zelene” proizvode, lakša primena metoda za utvrđivanje ekološkog uticaja i ocena različitih sistema usaglašenosti i verifikacije. Komisija će oceniti i različite strategije davanja “zelenih” akreditiva za proizvode i organizacije.

Kako navodi Komisija, nakon trogodišnjeg testiranja metodologije, biće preispitini rezultati i odlučeno o daljim akcijama.

Kako bi podstakli održivi rast, moramo da osiguramo da se za većinu ekoloških i proizvoda koji nastaju efikasnim trošenjem resursa zna na tržištu i da su prepoznatljivi. Pružanjem pouzdanih i uporedivih infomracija o ekološkim efektima proizvoda i organizacija građanima dajemo mogućnost izbora. A pomažući kompanijama da usklade metode, smanjujemo im troškove i administrativne prepreke”, istakao je evropski komesar za životnu sredinu Janez Potočnik, preneo je EuroActiv.rs.